tiistai 18. maaliskuuta 2014

May the dreams of your past be the reality of your future

Nyt on kirjoitukset ja oikeastaan koko lukio mun osaltani päättynyt ja ainoa asia mihin enään koululle palaan on lakitus ja sen harjoitukset. Näin jälkikäteen on tietysti helppoa sanoa kuinka nopeasti kolme vuotta kului, mutta ihan sopivan pituinen se musta oli. Tavallaan on tietenkin pelottavaa olla ensimmäistä kertaa elämässään tilanteessa, jossa ei tiedä mitä puolen vuoden päästä tulee tekemään tai missä edes asuu. Samalla tää on kuitenkin myös todella kivaa ja jännittävää. Kaikki on täysin itsestä kiinni ja ystävät kuitenkin on ja pysyy ♥

Kirjoitin tänä keväänä äidinkielen, terveystiedon ja englannin. Toivottavasti meni hyvin! En ole käynyt katsomassa netistä edes "hyvän vastauksen piirteitä" tai muita oikeita vastauksia, vaan aion vain odottaa siihen, että opettajat antaa alustavat pisteet.


Maanantaina mun ystävillä oli vielä ruotsin kirjoitukset ja mulla täysin vapaapäivä. Keitin mukaan kahvia ja kävin keskustassa ostamassa leivokset, joilla yllätin salista palaavat ystäväni. Nyt meillä kaikilla on viimein kirjoitukset ohi ja illalla mennään juhlimaan, sekä kirjoitusten loppumista, että ystävän synttäreitä! 


Mitäs jatkossa? Mua kiinnostais niin monta asiaa ja ammattia tällä hetkellä. On ehkä helpompi sanoa mikä mua ei kiinnosta kuin kiinnostaa. Haluaisin kuitenkin ammatin, jossa saa olla tekemisissä ihmisten kanssa. Se mitä se sitten tarkemmin tarkoittaa on ihan hakusessa. Ennen joulua stressasin vielä hirveesti kaikesta opiskeluiden ja tulevaisuuden suhteen. Nyt mulla on kuitenkin ihan uusi asenne, koska oon tajunnu, että stressaaminen ei todellakaan helpota asioita yhtään. Päinvastoin.


Ja tietenkin mulla on hirveä hinku maailmalle. Jos ensi vuonna ei vielä pääse opiskelemaan (mikä ei todellakaan ole mulle mikään maailmanloppu ), niin täytyy sitten katsoa jos sitä työtä hakis Suomen rajojen ulkopuolelta. Toisaalta, jos käy niin onnekkaasti, että opiskelupaikka mieluisesta paikasta irtoaa, niin opiskelijavaihdosta oon haaveillut jo pitkään. 


Lähitulevaisuudesta sen verran, että vajaan kahden viikon päästä mulla alkaa työt ja yks koulutus on jo ennen sitä. Pääsykokeisiin täytyis alottaaa lukemaan.. Ehkä viikonloppuna? Nyt kun katsoo pihalle, niin ehkä se lukeminen todellakin kannattaa aloittaa kunnolla vielä kun ilmat on huonommat. Kun se kevät tulee takaisin niin voi olla että on huomattavasti vaikeampi motivoida itseään istumaan sisällä, kun pihalla paistaa aurinko. Kesä tulee menemään enemmän ja vähemmän töissä. Pääsykokeet on onneks ohi jo alkukesästä, jonka jälkeen voi sitten ottaakkin vähän rennommin. Haaveissa olis toteuttaa monia asioita tulevana kesänä. Nähtäväksi sitten jää paljonko on rahaa ja vapaa-aikaa niihin käytettävissä.


Yhteishaku on nyt käynnissä ja viimeistään viikonloppuna mun pitäis tehdä päätökset kaupungeista. Se, onko mun päätökset alasta tai kaupungeista sitten "oikeita" jää nähtäväksi. Mulla on kuitenkin vahva usko siihen, että aika todellakin näyttää. Jostain täytyy vaan aloittaa. Ei kannata kuitenkaan turhia murehtia! 

Nyt kuitenkin isot halit ja tsempit kaikille, joilla kirjoitukset vielä jatkuvat!
 Kesä ei ole enää kaukana ♥



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti