perjantai 24. lokakuuta 2014

Minilomalla Tallinassa

Ihanaa perjantaita kaikille! Heräsin aamulla jo hyvissä ajoin ja kävin kaupungilla hoitelemassa aioita. Nyt olis autokoulunkin viimeinen vaihe sitä ratapäivää vaille valmis. Kiva viimein saada se pitkäaikainen kortti! Iltavuoro alkaa tänään kahdelta, mutta ennen sitä on ihanasti hetki aikaa kotona.  Tässä tulis seuraavaksi kuvia meidän Tallinnan minilomalta! Mitään syyslomaa meillä ei kummallakaan sinänsä ollut, mutta mulla sattui maanantai ja tiistai olemaan vapaat töistä ja poikaystävä pysty järkkäileen kouluhommat  onneksi niin, että päästiin lähtemään.

Maanantai-aamuna lähdettiin jo viiden aikoihin ajelemaan kohti Helsinkiä, jotta ehdittäisiin varmasti ruuhkista huolimatta. Vähän oli silmät ristissä, mutta kummasti sitä jaksaa, kun tietää mitä odottaa. Laivamatka meni mukavasti ja perillä suunnattiin suoraan Viru keskukseen. Huonetta ei vielä aamupäivästä saanut, joten lähdettiin Amarilloon syömään ja vähän kauppoja kiertelemään. Check in:in jälkeen vedettiin tunnin päiväunet huoneessa, jotta jaksettiin illalla lähteä kiertelemään vanhaa kaupunkia. Meidät yllätti illalla oikein kunnon syysmyrsky, mutta löydettiin onneksi nopeasti ihana ravintola ihan keskusaukion laidalta. Oltiin aluksi kuin uitetut rotat, mutta ruoka oli niin herkullista ja palvelu ystävällistä, että viihdyttiin siellä monta tuntia. Takaisin Viru hotellille palatessa käveltiin jossain vaiheessa harhaan ja tehtiin huomaamattamme piitkä kiertolenkki. Onneksi enää ei satanut, joten mikäs siinä kävellessä. Kyllä nukutti, kun viimein päästiin perille!

Tiistaina herkuteltiin hotellin aamiaisella (mikä oli musta hieman parempi kuin suomen Original Sokos hotellien) ja lähdettiin taxilla käymään Rocca Al Maressa. Löysin täydelliset nilkkurit tähän syksyyn! Saappaat näyttää musta niin paljon paremmilta, mutta välillä on kiva laitaa vähän kevyemmät kengät, nyt kun vielä voi. Oon melkein aina ennen siirtynyt suoraan tennareista saappaisiin, joten nyt oli kiva ostaa matalat nilkkurit tähän välikauteen.

Ennen lähtöä kierreltiin vielä aurinkoisessa vanhassa kaupungissa ja syötiin tunnelmallisessa Italialaisessa ravintolassa. Ravintolaan laskeuduttiin jyrkät portaat alas tavallaan luolaan, jonka seinät oli maalattu valkoisiksi. Ihana paikka ja todella hyvät pizzat! Vaikka monilla oli syyslomaviikko ei missään ollut ruuhkaa, vaan oikeastaan päinvastoin. Todella rauhallista joka paikassa.

Lähdin matkaan vain ainoastaan käsilaukulla ja pienellä carry on-matkalaukulla, joka pursuili tavaraa paluumatkalla. Vaihdoin uudet kengät jalkaan, eikä saappaat meinanneet enää mahtua laukkuun, joten tungin ainoastaan saappaiden varret laukun taskusta sisään ja jätin "jalkaosat" ulos. Hauskaltahan se näytti, mutta kätevä pelastus, kun ei laukkuun enää mahtunut!

Ihana reissu takana! Sitä jotenkin lomailee ihan eri tavalla, kun pääsee vaihtamaan maisemaa. Tallinna on kaunis näin syksyllä, suosittelen käymään jos on mahdollisuuta! Shoppailukin on mukavampaa, kun ulkona on viileää. Esittelen ostoksia jossain vaiheessa. Nyt rentouttavaa viikonloppua kaikille!